Nästan som övertid....

Nu känns det nästan som övertid måste jag säga. 38+4 idag och ser man tillbaka så gick vattnet ikväll  med Rasmus. Och sen föddes han på 38+6.
Enligt barnmorskan igår låg huvudet väldigt långt nere och jag var helt mogen och lite öppen redan. Hon skulle bli förvånad om det inte hände inom dom närmsta dagarna. Men efter att ha gått omkring med ONDA förvärkar hela jäkla dagen igår så hände ändå absolut NADA inatt. *suck*
Men en positiv sak iallafall. För första gången på HUR länge som helst så fick jag sova!! Hela natten! SÅ underbart :-)
Hostan är så gott som borta och jag har fått sova. Nu är jag redo för en förlossning. Hör du det bebis!!!

Det märks iallafall att Peter börjar bli lite nervös nu. Igår kom han hem och sa att han tagit ledigt torsdag och fredag. För han tyckte det kändes jobbigt att jobba och inte veta vad som hände med mig härhemma när jag gick och hade ont.
Det var så långt hem med 20 minuters bilfärd :-P

Ja så eftersom han var ledig idag då så tyckte jag vi kunde göra någe mysigt igår kväll. Så jag beställde biobiljetter till nya Terminator filmen. Varav Peter tycker jag är galen som vågar gå på bio nu!
Men SÅ snabbt går det inte säger jag. Lugn nu bara.
Han insisterar på att vi måste ta med oss BB väskan i bilen ifall att nått händer. Jaja... okej då.
På vägen in i bilen sitter han och pratar med sin mamma i telefonen när han helt plötsligt vänder huvudet mot mig och säger: Fan... mobilen! Jag har glömt telefonen! 
Jag: Men Peter, du pratar ju i den!! Nu får du faktiskt lugna dig lite.

Jaja, vi får väl se hur det blir när det sätter igång. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0