Hello V 40

Jahapp då har man gjort 39 fulla veckor och kliver in i V 40 då. Nu börjar det verkligen kännas hopplöst alltså.
Varför måste JAG tillhöra den ynka procenten som går över tiden med det andra barnet för!!!!! WHY!!!
Okej, det är en vecka kvar men ändå. Jag har aldrig varit gravid såhär länge förut och det är jäkligt påfrestande.
Speciellt med tanke på att denna gång inte ens är i närheten av förra gången.
Känner inte igen NÅTT! Förra gången gick vattnet och två dagar senare var han ute. Kände inte ett smack innan.
Denna gången har jag haft förvärkar i några veckor nu. I måndags började slemproppen att komma ut och det brukar ju vara ett tecken om något. Men icke!!!

I fredags var vi till förlossningen en sväng för jag tyckte inte jag hade känt bebisen något på hela dagen knappt. väldigt lite och jag kände mig orolig. Vi fick komma in och göra en CTG kurva. Låg där i säkert 30 minuter och så kom barnmorskan in och sa att bebisen sov för mycket. Så hon ville försöka väcka honom. Så hon gjorden en gynundersökning och petade honom lite på huvudet. Då blev det fart minsann på grabben därinne :-D
Då fick jag iallafall informationen om att jag tydligen är mjuk och mogen och öppen 2 cm. Samtidigt gjorde hon en hinnsvepning. Är inte säker på vad det är riktigt men tydligen ska det kunna sätta igång förlossningen om man har tur.
Och isåfall sätter den igång inom 48 timmar.
Men har det satt igång nån förlossningen då?? NÄÄÄ!!! *SUCK* Inte ens färdknäppar funkar ju för fasen!!!

Nu ger jag upp!! Han kommer aldrig komma ut! Han kommer stanna därinne förevigt! FÖREVIGT!!!! *snyft*

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag skulle också stanna kvar om det första jag fick se av världen utanför var Peters .....

Ni kanske ska prova med nåt annat ;-)



Fast du är som sagt inte fullgången än, kan hända var det lite tokigt att ställa in sig på att han skulle komma för tidigt. Det kommer att gå toppenbra när det väl händer ska du se!

2009-06-07 @ 21:31:53
Postat av: Petra

Haha! Ja precis! Jag har aldrig blivit mig själv efter att han visade den för mig! :P

2009-06-08 @ 19:04:23
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Paulina

Du fixar det, håller tummarna för dig :D Kramar!

2009-06-08 @ 21:03:17
URL: http://paulinat.blogg.se/
Postat av: Evelina

Han kommer nog ut snart. Känner det på mig! Lagom till helgen tror jag! Kanske den 13 juni. :D Lille Theo! Han kommer bli grymt söt!

2009-06-09 @ 11:11:11
URL: http://schme.blogg.se/
Postat av: Paulina

Vad är det för rykte jag hör?! Har han kommit nu? :D:D STORT GRATTIS till er isf! Kramar och välkommen Theo! :D

2009-06-11 @ 20:39:03
URL: http://paulinat.blogg.se/
Postat av: Carin

Men nu har han kommit iaf:D

Den som väntar på nått gott!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS:)

2009-06-12 @ 22:35:08
URL: http://carint.blogg.se/
Postat av: Sofi

Han finns att beskåda på www.lg.se/webbisar

Jättefin!

2009-06-13 @ 17:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0