Passar på

Theo sover så jag passar på att blogga lite.
Ännu en jobbig natt utan igentligen någon sömn alls kan man säga. Det blir korta svängar på 40 minuter här och där när man ligger i nån slags dvala men ingen riktig sömn. Så senaste veckan har jag vaknat med huvudvärk varje morgon. Inge vidare..... Men man börjar komma in i det nu. Kaffebryggaren är det första man kastar sig på när man kliver upp på morgonen. hehe

Har inte gjort så mycket alls sen Theo kom igentligen. Dom första veckorna sitter man mest fast och ammar. Det är svårt att ta sig iväg någonstans eftersom han varken gillar att åka bil eller att ligga i vagnen.
Men nu har vi kommit på att babybjörnen funkar rätt bra. :-) Hoppas det fortsätter så :-)
Så tyvärr har jag inget skoj direkt att blogga om....

Helgen har varit lugn. Peter var ut med jobbet i fredags. Och jag trodde ju såklart han skulle komma inramlandes dyngrak vid 4 taget på morgonen samt ligga och vara bakis dagen efter.
OJ va fel man kan ha. Han kom hem 1.30 och var inte alls farligt onykter. Sa att han hade saknat oss hela kvällen, pussade på oss och såg ut som en liten ledsen hund när jag sa att han inte fick sova med oss i sängen pga risken att rulla över Theo. Så han blev förvisad in i Rasmus sovrum för natten. Vid 5 taget på morgonen gjorde han ett försök till och kom med kudden i handen och pussade på oss. Såg ut som en liten hund med bedjande ögon. hihi
Men han fick sova i Rasmus rum. Vid 7.30 på morgonen började Theo bli arg och less på att ligga i sängen så då kom Peter in och tog honom så jag fick sova vidare :-) WOW vilken underbar karl man har :-)

Lördagen åkte vi till Valbo en sväng. Theo sov i babybjörnen hela 2 timmar vi strosade omkring där. Samt 1 timma till efter vi kom hem så mamma och pappa fick vila en stund.

Även söndag morgon tog Peter Theo direkt på  morgonen så att jag fick sova ut :-) Underbar!! :-)
Sen vid lunch kom Peters pappa, Carina, Sofi och Johan och hälsade på för att gratta Peter. Han fick en gårdspump som han tittat på och suktat efter länge. :-)
Och av mig fick han en spikmatta som han oxå suktat efter ett tag :-) Sen käkade vi tårta och grillade. Mys! :-)

Idag måndag. Inge vidare natt, men man börjar vänja sig nu som sagt. Har badat Theo och han har sovit mest hela dagen.
Idag kommer min stora kille till oss. Ska bli så mysigt. På onsdag drar jag, Rasmus och Theo iväg hem till mormor och morfar för att mysa lite där ett par dagar. Peter blir kvar hemma och jobbar dom sista dagarna innan semestern. Så vi kommer hem igen på fredag. Sen får vi se vad som händer under semestern. Men det ska bli skönt att ha Peter hemma nu igen. :-)

GRATTIS MIN ÄLSKLING PÅ 36 ÅRS DAGEN!!! ÄLSKAR DIG MIN KÄRLEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0