Upp å ner helg

Lördag morgon startade med uppstigning kl 5 på morgonen. Men jag kände att jag inte kunde klaga så mycket med tanke på att Tierparna redan satt i bussen vid det laget....
Ungefär vid 5:45 hoppade vi in i bussen i Gävle och drog norrut för helgen.
Efter ett par kisspauser, lunchstopp och 8½ timma senare så landade vi äntligen i Skellefteå. Ganska precis vid 14.30 faktiskt. Det kändes overkligt att vi faktiskt skulle vara pigga och spela match 1½ timma senare.
Huvudet fattade men kropparna hängde inte riktigt med i matchen. För när matchen väl satte igång var det ett otroligt segt och tyst gäng som stod där på planen. Spelade inte så stor roll vad tränare Helen gjorde, inget verkade hjälpa.
Skellefteå är helt klart ett bra lag. Men i vanliga fall hade vi absolut varit med i matchen och haft chansen att vinna.
Men idag... Kändes som det var över ganska tidigt. Tyvär blev det förlust med hela 3-0 även om det var rätt jämna siffror. För sega ben och mycket egna misstag helt enkelt.
Oerhört besvikna fick vi masa oss in i duschen för att sen åter igen sätta oss i bussen och åka 13 mil till mot Umeå.
*suck* Det här måste ha varit den längsta dagen i hela mitt liv tror jag.....
Efter mycket om och men kom vi fram till Umeå, packade in våra väskor och framåt 21.30 taget fick vi äntligen lite mat i oss. Efter det kändes det faktiskt lite bättre. Med en påse godis och gott sällskap i rumet så blev man på bättre humör.
Jag tror hela laget sov som stockar den natten.

Alla vaknade väldigt utvilade. Efter en ordentlig frukost så verkade hela laget otroligt laddade för revanch. Umeå skulle verkligen inte få det lätt idag, den saken var säker. :-)
Idag fungerade kroppen MYCKET bättre. Den liksom löd hjärnan idag :-)
Alla gjorde jättebra ifrån sig hela matchen och poängen blev väl utspridda på alla i laget. Helt klart en laginsats :-)
Vi vann klart med 3-0 i set och ÄNTLIGEN kom den efterlängtade vinsten i Allsvenskan. Tack å lov att serien bara har börjat. Än finns chansen att hämta upp poäng.
Glada i och nöjda tror jag dom flesta av oss var vakna hela resan hem från Umeå. Pratandes och skrattandes :-)
Nu ska det bli andra bullar framöver. Det här var knuffen vi behövde för att vakna. :-)

För min del hade jag sagt mig själv att det här skulle bli sista helgen jag spelade. Nu är jag ivalet och kvalet om jag ska spela ännu en helg. Det gick ju faktiskt bra att spela i helgen. Och det är ju så roligt. Ska man sluta med en bra match i ryggen, eller ska man chansa på att köra en helg till.
Jag tror det lutar åt att köra en helg till. Hemma matcherna mot Göteborg och Falköping lockar styggt :-)
Om du tjejerna vill ha mig med en helg till. Hoppas på det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0