Ultraljud

Idag har vi varit på rutin ultraljudet på förlossningen. Det började inte så bra eftersom vi fick vänta en 30 minuter innan vi fick komma in. Så Peter var lite orolig att han inte skulle kunna vara kvar pga jobbet om det skulle bli så att vi fick vänta längre. Men det löste sig och vi fick komma in ganska precis efter 30 minuter.

Åh jag kan inte beskriva med ord hur det känns å ligga där och se sin lilla älskade bebis. Sprattla, suga på tummen, rulla och ha sig :-) Man blir så lycklig å varm i hela kroppen så man vet inte var man ska göra av alla känslorna :-D
Allt så helt perfekt ut. Och när barnmorskan frågade om vi ville veta vad det var så blev vi knäpp tysta på en gång. Tittade på varandra och visste inte vad vi skulle säga.... Oh shit! Vi som inte skulle ta reda på vad det var.
Å vi velade å velade... Men till slut tog nyfikenheten över. Fnissande och hand i hand så svarade vi att ja vi vill veta.
Och vi väntar en alldeles underbar liten pojke :-D Lite senare så skulle hon mäta benen på bebis och då låg han brett isär med bena. Och där såg man alldeles jättetydligt en snopp som pekade rakt upp. Ni kan ju gissa vad Peter kom med för kommentar...... hehe
När vi stegade ut från förlossningen var båda lite rödögda och hade stora breda leenden på läpparna. Jag ler fortfarande och det är över 1 timma sen vi gick ut därifrån. Känner mig alldeles bubblig i kroppen :-D
Och kan inte sluta titta på dom fina bilderna vi fick på vår pojke :-) Nu längtar jag så jag blir tokig på att vi ska få träffa honom.

Ringde nyss och berättade för Rasmus att han skulle få en lillebror oxå. Han blev jätteglad och  sa "Jag SA ju det mamma! Jag SA ju att det skulle bli en pojke. Jag hade rätt hela tiden" :-D

Nä nu måste jag skynda mig och jobba igen. Var bara tvungen att blogg av mig lite.
Jag är så helt otroligt lycklig. Jag har världens underbaraste kille, världens underbaraste son och så väntar vi en underbar liten son tillsammans. Kan det bli bättre!? :-D

Kommentarer
Postat av: Tina

Ohhh.... grattis vännen!! E lycklig för er skull:=) Men våga inte ta namnet Liam.. de e redan uppbokat:=) Puss

2009-01-14 @ 22:23:11
Postat av: Mirre

ååå, en herrlagsspelare!! grattis!

2009-01-16 @ 21:06:20
Postat av: Paulina

åh, gud vad roligt! grattis! hoppas allting fortsätter lika problemfritt som det börjat, håller tummarna för er :) kram!

2009-01-18 @ 16:09:43
URL: http://paulinat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0