Ännu en dag

Jag längtar till helgen så jag blir knäpp snart. Längtar efter att få sova rättare sagt kanske. Jag har verkligen varit som en zombie den här veckan. När Peter har kommit hem från jobbet har han suckat och stönat och gäspat. Men efter maten så har han fått den där vuxendamp grejjen igen och varit i farten. När han är trött är han det liksom inte som alla andra.... det är... ptja... vet inte hur man ska beskriva det. Men han kan gäspa och ha sig massor men är aldrig sådär att han bara faller ihop som jag kan göra. Tur att nån av oss har ork iallafall :-)
Tog blodtetrycket på mig själv imorse. Och då låg det på 105/65.... ganska lågt... Efter lunch vid 13 taget låg det på 103/69 :-O. Rapporterade till mamma som sig bör och fick genast ett telefonsamtal om att jag måste ta det lugnt så jag inte svimmar eller nått dumt.
Jag har faktiskt kännt mig lite småyr dom här dagarna.... Och nått så fruktansvärt trött. Somnade en sväng igår med efter maten. Vet inte vad det beror på.... Bebis därinne kanske.  Hoppas det inte fortsätter sjunka iallafall.
Den 19/2 ska jag till barnmorskan för å mäta mage och lyssna på hjärtljuden. Får ta ett snack med BM då får vi se vad hon säger för klokt :-)


Ikväll är det volleybollträning oxå. Å jag som är superförkyld fortfarande..... Men jag vill gärna röra på mig för jag mår faktiskt mycket bättre då. Även om jag är trött och det kan vara drygt att åka iväg ibland så mår jag jättebra när jag kommer hem och dagarna efter :-) Har redan börjat sakna matcherna fast jag inte ens missat nån än... :-S Undra hur det här ska gå....

Just ja!! Snart är sovrummet vårt klart oxå. Nu är det bara golvet som ska läggas så är allt klart sen. Peter har jobbat på som en dåre med rummet och varit SUPER duktig. Det blir så himla fint och jag är jättenöjd med allt. Ska bli skönt å slippa sova bredvid duschen.... Även om jag inte hört honom dom senaste mornarna. Trött trött trött är ordet.
Idag blev det iallafall en lugn jobba hemma dag eftersom jag har supporten nu på em. Skönt att få sitta hemma och jobba lite när man är halvdålig och ändå bara kan göra administrativa saker.

Nog med pladder. Back to work!

BTW! presenting magen i V 21. Med kläder på såklart!! Va trodde ni! ;-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0