Redan!!

När Rasmus vaknade igår hade han JÄTTEHÖG feber. Och som sagt så hade han hostat hela natten. Det blev ett besök på hälsocentralen. Vi fick träffa en jättebra äldre läkare som tog både snabbsänka och även halsfluss test på en gång.
Han tyckte Rasmus var lite röd i halsen. Och mycket riktigt! Han hade ju halsfluss ungen!! SÅ skönt att få ett konkret svar på varför han har haft feber i så många dagar och det inte blir nå bättre alls. Äntligen fick vi penicillin och nu ser man ju ett ljus iallafall :-)
Efter ett tag började jag känna mig arg. Arg på att läkaren vi träffade i tisdags inte kunde anstränga sig och ta ett halsprov när vi ändå var där. Är det så jäkla jobbigt!? Då hade han kunnat vara mycket piggare idag. Det här visar än en gång hur sjukvården är i Gävle. Om det handlar om mig så bryr jag mig inte. Men när det handlar om mitt barn som får lida i onödan!  DÅ JÄKLARS!!!! Skitsjukvård säger jag bara!!!
Så, nu har jag fått vara lite arg oxå. :-P

Iallafall så nådde han nog sin febertopp igår kväll när han hamnade på 40.1 grader. Men natten har varit rätt så lugn, iallafall så har Peter fått sova och kunde gå till jobbet i hyffsad form. Imorse hade han oxå feber men inte mer än dryga 38 grader. Just nu ligger han i soffan och tittar på nya favoriten Scooby-Doo och verkar piggare :-)
Själv har jag väl börjar slappna av nu på dag 4 så idag känner jag mig fruktansvärt trött. *gäsp*

Kanske kanske det blir en skön och mysig helg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0