Nästa smäll

Efter influensan, ett antal sömnlösa nätter pga möss och en vecka där man varit mer död än levande efter sviterna av influensan så slår nu nästa smäll till. Rasmus kom till mig igår och tog tydligen med sig magsjuka hem. *suck*
Han hade haft ont i huvudet och magen redan igår kväll enligt Tommie men inget mer än så.
Han somnade rätt snabbt när jag lade honom. Men låg och jämrade sig hela natten ända fram till en 02.10 då han vaknade ordentligt och grät. Han hade jätteont imagen sa han. Kände att han hade feber och rusade ner för att hämta alvedon. Jag hade lagom gett honom den när han lade en stor spya rakt på golvet som till och med luktade barnalvedon.
*kvälvningar*
Så det var bara å ge honom ny alvedon och börja skura golvet där på natten. Sen sov han kanske en timma innan han kräktes igen. Stackars liten :-( Man vet ju själv hur jobbigt det är å kräkas och må sådär dåligt. Till slut somnade han iallafall in igen men låg och jämrade sig och vaknade till och från hela natten. Jag har väl sovit ungefär 1½ timma på hela natten......  Lite lagom mör är man då. Känns som nån har mosat hjärnan på en.
Nu sitter Rasmus i soffan och tittar på film. Drygt 38 grades feber, men har bara kräkts en gång sen han vaknade i morse. Vattenersättning, avslagen cola och glass har legat på menyn hittills. Vi får väl se vad lillkillens mage klarar av.

Nu är det bara å be till högre makter att man slipper bli smittad!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0