Det blir inte bättre....

Inatt har Rasmus hostat varje sekund HEEEEELA HEEEEELA natten! *suck* Det är konstigt att man inte får panik när man ligger där sömnlös en hel natt... Det skulle jag säkert fått om det inte hade varit Rasmus det sömnlösa berott på.
Det enda man tänker på är hur jobbigt han har det och att man är orolig för att något ska hända på natten.
Var upp några ggr och gav honom vatten, stoppade om och gav alvedon mot febern.

Sista gången jag gav alvedon inatt var kl 03.00 och han var alldeles kokhet i kroppen ungen.
Vid 08.00 imorse kom han med kudden och nallen och lade sig vid mig. Jämrade sig och verkade helt borta.
Kände på honom ungen höll på att brinna upp kändes det som!! Tog febern som hamnade på 39.7!! Endast 5 timmar efter senaste gången han fick alvedon! :-O Nu börjar jag bli orolig på riktigt faktiskt.... Såhär hög feber har han inte haft nån av dagarna. Och att det bara blir värre.....  Det blev ett samtal till HC södertull. Så nu ska vi dit 11.30 och se vad det blir. Blir det inte Penicillin så MÅSTE det bli hostmedicin.

Näe, nu ska jag försöka få i Rasmus morgonens andra isglass....Ja, vad gör man inte när ungen inte äter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0