De va nog influensan...

Igår natt trodde jag ju att Rasmus hade fått magsjuka. Men det va nog influensan han hade åkt på.... Visste inte att man kunde kräkas då men... jaja. Iallafall så kräktes han inge mer efter igår morse. Han bara låg i soffan heeeela dan min lilla stackars kille. Helt väck var han hela dan. Jag fick peta i honom lite här och där, sånt som han var sugen på trots att han var sjuk. Lite glass, lite vindruvor, lite ostbågar och sånt dära ni vet :-P
Framåt kvällen märkte jag hur stel han var i nacken när han vände på sig och försökte sitta upp.
Han klagade på att det gjorde jätteont när han vred på huvudet och ville helst inte sitta upp alls. Först då började funderingarna över hjärnhinneinflamation.... hmm.. Såklart, hispig mamma som man är. Så ringde jag 1177 till sjukvårdsupplysningen och kom fram till en jättebra tjej. Jag förklarade precis vad som hänt under dagen och hur det låg till med nacken. Hon tyckte vi ändå skulle åka in och kolla upp det ifall att liksom. Så vid 21.15 anlände vi till familjeläkarjouren i Gävle.
Rasmus fick fullständig panik när sköterskan skulle ta en snabbsänka på honom. Det tog säkert en kvart å få honom å lugna ner sig och till slut gå med på att bli stucken i fingret. Sen var det till å vänta igen *suck*
Efter mycket om och men kom läkaren in. Han hade tydligen en sänka på 96, alldeles för högt. Han började kolla öronen, halsen, hjärtat, ryggen mm. Men hittade inget konkret som var fel. Så det var bara å åka hem igen och hålla koll på febern och nacken så det inte blev värre. Vid 23 taget klev vi igenom dörren till huset och det blev ögonaböj i säng för både mig och Rasmus. Till min stora glädje så somnade han på en gång. Och det gjorde jag med!
Hela familjen sov hela natten! HELT underbart!
Kl 7.30 imorse kom en sval och feberfri Rasmus in och lade sig bredvid mig i sängen.
Han är fortfarande hängig och klagar på huvudvärk och nackont. Men idag har han suttit upp och lekt en massa :-) Ett mycket gott tecken :-)

Nu får det vara nog med sjuka i den här familjen. Blir väl Peter härnäst då antar jag.... :-S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0