Sliten, minst sagt....

Man kan lugnt säga att den här veckan har varit en pärs. Både för Rasmus som började skolan den här veckan. Och för mig som fick ett riktigt wake up call vad det verkligen innebär att vara tvåbarnsmorsa i vardagen.

Jag stiger upp kl 6 på mornarna för att göra iordning mig själv. Sen går jag och väcker Rasmus, får på honom kläder och borstar tänderna. Sen är det Theos tur att få kläder och ny blöja. Vi går ner för att sätta på barn tv och ge Rasmus frulle. Sen ska Theo ha sin frulle...... Packa in hela familjen i bilen, lyssna på Theos fruktansvärda skrik hela vägen in till Gävle. Lämna Rasmus i skolan. Och sen lyssna på Theos skrik hela vägen hem igen.
Sen är det den vanliga vardagen hemma. Att försöka hinna med att äta själv, tvätta och ja.. sånt som ska göras.
Sen ska stackars Theo plågas i bilen in till stan för att hämta Rasmus och sen ännu en resa hem igen. Lillplutten....
Ja sen är det ju laga middag till alla. Och sen är det läggdags.
Peter har jobbat alla dagar utom en denna vecka. Och det kan jag säga, att knappt sova något på nätterna och sen kliva upp i ottan och hålla igång hela dagen och kvällen för att sen börja om igen..... Det är minst sagt ångestframkallande.....
Kan väl ärligt säga att ett å annat "skjut mig" har slunkit ur mig på natten..... :-P



Ja, det är inte bara guld och gröna skogar med barn. Men SOM man älskar dom då :-)
Igår och idag har vi spenderat eftermiddagarna i boulogern. Det har ju varit så himla fint väder. Och då måste man bara passa på att vara ute tycker jag :-)








Nu är kl 21:16 och båda barnen sover för natten. Peter har inte kommit hem ännu. Men nu blir det sängen för mig med.

Jag har iallafall världens underbaraste familj :-)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Fina kort!Kortet i bilen är ju skitbra:-)kram!

2009-08-21 @ 08:43:05
Postat av: Anonym

Jo det är lite trist. Nu kanske det inte var så, men han framförde det så.. jaja jo det går väl hyfsat. Tufft med kul! Hoppas man får spela lite iaf. Det kanske kommer någon nyförvärvning. Ja det vore skoj om du kom och kika nån gång! :) Själv då? Ska du spela nå volleyboll framöver?

2009-08-21 @ 17:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0