Valrossen är trött, slut och förbi

Jobbigt pigg studsande unge äntrar sovrummet kl 6 imorse. Jag pekar med hela handen tillbaka mot hans sovrum. "Kl är mitt i natten!!" Efter en halvtimma går sambo upp och då kommer studsande jobbigt pigg unge in i vårt sovrum igen och lägger sig bredvid. På ren känsla utan å öppna ögonen sätter jag på tv:n och zappar in barnkanalen och somnar om igen innan huvudet landat på kudden. Seeeeeeeg morgon.
Vid 7 inser jag att jag måste gå upp om vi ska hinna till dagis i tid. Helt otroligt nog kommer vi iväg i tid och jag äntrar IT 8.10. Tar vad jag ska ha med mig och beger mig till Hudik för en heldag där. På vägen kastar jag i mig en macka och en kopp kaffe.

Dagen har rullat på bra och rätt så smärtfritt faktiskt. Jag och Hasse bytte ut en hel hög med datorer på röntgen i Hudik till funktionspc datorer istället. Vi tog en paus vid 11.30 för att dra iväg och käka lunch. Jag tog en dagens som var kyckling med stekt potatis och cesarsallad. Men Hasse skulle ju gorméa såklart så han tog en á la carte fläskfilé mä potatisklyftor och beasås. Vi kan summera det såhär: När jag hade ätit klart 20 minuter senare satt Hasse högröd och muttrande över att hans mat inte ens kommit än. Köket hade gjort en miss och inte gjort hans beställning. Som tröst fick han en extra herrejösses stor portion mat. Tack för de televerket :-P Han va lite sammanbiten efter det. hehe

Vid 16.45 kom jag iväg hemåt igen. FY FAAAN va trafik det var efter vägen. Långtradare på långtradare. Trodde aldrig jag skulle komma hem. Kroppen värkte efter allt bärande och krypande under dagen. Nu sitter jag hemma i soffan och är helt jäkla slut i kroppen. Man orkar verkligen IGENTING när man är gravid. Känner mig klen till max.
När man till å mä pustar å frustar när man ska sätta sig ner i soffan för magen gör att det tar stopp liksom! Nuförtiden får man liksom ta sats å kasta sig ner i soffan. hehe

Nåja... nu blir det sängen och Lie to me. OCH! Jag har blitt lovad å bli kliad på ryggen under tiden. KÄRLEK!!

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0