Pessdag...

Idag måste jag bara få klaga och vara sur. En riktig pessdag som vi brukar säga.
Jag älskar bebis därinne i magen men nu börjar jag bli less på att vara gravid. Jag har så jävulskt ont i ryggen så jag blir galen snart. Mellan skulderbladen sitter det och jag kommer inte åt det hur jag än gör. Det gör on när jag ligger, sitter, står eller går... you name it.
Det går inte att sova ordentligt på nätterna för hur jag än ligger så gör det ont eller så får jag svårt att andas.
Bebis ligger med huvudet nedåt så det gör tväront när jag går. Det trycker och har sig och jag vet inte om jag börjar få lite foglossning.
Jag känner mig så jäkla stor, fet, ful och äcklig och har fått världens största arsel. :-( Håret är risigt och jag tycker hela jag ser bedrövlig ut bara rent ut sagt. Risig och nedgången :-(
Jag kan inte ens sitta ner och äta ett mål mat utan att jag blir anfådd och börjar flåsa.
Nä idag är ingen vidare dag.... Hormonerna spökar och jag känner mig gråtfärdig och less. Nu vill jag att lilla Theo ska komma ut så jag får hålla honom i mina armar.

BM besök idag V 33
SF: 33 (han följer den översta magkurvan så fint. blir nog en jättebebis...)
BT: 130/75 (Lite ökat sen förut men helt normalt enligt BM)
Järn: 102 (fortfarande lågt... trots att jag proppar i mig hemofer. Min kropp vill inte ha järn helt enkelt)
Vikt: +9 kg (Börjar få panik nu....... Enligt mig är det + 11 kg!!)
Bebis ligger med huvudet nedåt sa hon. Men är fortfarande rörlig.

Måtte han inte lägga sig på tvären igen, det va ingen lek.... *puh* Ledsen för det pessiga inlägget. Men idag mår jag inge vidare....

Kommentarer
Postat av: Petra

men gud! 9 kg är ju ingenting! Tänk på att bebis väger några av dom.. och sen är det ju allt extravatten och sånt! Det kommer ju falla av på en gång det där! Eller jag menar... tryckas ut! :D



Puss och kram

2009-04-21 @ 04:29:33
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0