Förlossnings besök

Eftersom jag haft onda sammandragningar och ganska mycket sammandragningar sen i fredags så har jag haft lite fungderingar på att ringa förlossningen för att höra så att det är normalt. Jag kan inte minnas att jag hade något sådant här så pass tidigt när jag gick med Rasmus.
Igår kväll hade jag ju problem att sova pga dom kom så tätt och molade.
Sussie övertalade mig att jag skulle ringa iallafall. Bättre å ringa än å gå omkring å fundera tyckte hon.
Iallafall så ringde jag. Och förlossningen tyckte det kändes som att det var bäst att jag kom in så dom fick ta en ctg kurva och kolla upp mig.

Jag gick dit, fick lägga mig ner i ett rum och fick nån apparat kopplad mot magen. Jag kunde höra lilla Theos hjärtslag hela tiden. Det lät nästan som en diskmaskin därinne eller nått. hihi
Iallafall så tyckte barnmorskan att min mage var väldigt spänd. Och det känns faktiskt så. Sammandragningarna kommer ofta men är inte alltid stora och gör inte alltid ont liksom. Hon sa att en läkare skulle titta på mig sen så inte slemproppen hade gått och jag hade börjat öppna mig.
Sen fick jag ligga där en 30 minuter och lyssna på Theos hjärtslag.

Efter en stund kom en utländsk läkare som knappt kunde svenska in. Han frågade IGEN vad som var fel på mig. Och jag drog historien igen. Han kändes väldigt nonchalant och vifftade bort när jag berättade om en eventuell slempropp som kunde ha gått för ett par veckor sen. Då vifftade han bara med armarna och skakade på huvudet och sa "ctg kurvan visar INGENTING! Du får gå hem och ta alvedon om det gör ont igen" Så kände han på magen och nickade bara och sa hej då typ.
Höm..... Kändes lite snopet att han struntade i att kolla så att allt stod rätt till. Barnmorskorna kändes mer seriösa.....
Men man får väl lita på dom då antar jag. Blir det värre så får jag väl ringa igen då.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Var också till doktorn idag med vanliga hostan och ett igensvullet öga. Näsblodet forsade som vanligt och doktorn säger: "Ibland är det mycket fniss Jag hittar inget fel på dig."



Jag vill också ha en barnmorska, som kollar mina lungor:-)

2009-04-06 @ 16:22:54
Postat av: Kristin

Det speglar inte antalet besökare överhuvudtaget egentligen det där...



Jag fick hostmedicin igen(på egen begäran), efter drygt 3 månaders konstant hosta. Och så satt jag och kisade med mitt igensvullna öga och han fnissar för att jag såg rolig ut... Såg på diplom att han var utsedd till bästa läkare förra året. Han måste pysslat ihop diplomet själv i Paint:-) fast jag gillar honom ändå:-)

2009-04-06 @ 17:53:43
Postat av: Carin

Oj!! Här händer saker! :)

Det blir alltså Theo:) jättefint:D

Men va irriterande doktorn lät!!



Hahah nej! ingen fika med den grabben:) Han får "hålla sina hästar". Men blev riktigt glad för blommorna iaf:)

Längtar till fredag!

Kraaaaam

2009-04-06 @ 21:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0