Jag är en dålig husmor!

Jag gjorde för lite mat åt min familj igår... SKÄMS å smäll på fingrarna!
Ja inte vet väl jag hur mycket lasagne det är i en sån där låda man köper på affären! Det stod ju 1000 g och det tyckte jag lät mycket. Den SÅG ju faktiskt stor ut oxå. Gjorde lite broccoli till oxå :-D
Ropar till Peter och Rasmus att maten är klar.
Peter - Oj... en sån där låda brukar jag äta själv....
Jag -    aha... Men vi får väl käka mackor till då (kastar fram hårdbrödpaketet)
Det blev som sagt inte mycket mat åt nån av oss. Mest mackor faktiskt.... hehe

Som tur va skulle jag ju på stan å fika mä Björkman lite senare. Så istället för en fet morotskaka eller en stor negerboll så blev det en avocado, räk och skinksallad. GOOOOOTT!!! Sen KAN det hända att det kanske slank ner en björnbär/blåbärs paj bit efteråt..... ;-)
Kan ju säga att jag hade lite lätta andningsproblem på vägen hem iallafall.

Trött som få somnade jag iallafall gott vid 23 taget. För att vakna igen vid 4.30!! Kissnödig såklart! Ni vet sådär så det bara inte GÅR å ignorera för då sprängs man. Efter det toabesöket kunde jag absolut omöjligt somna om. Låg och småslumrade lite. Och helt plötsligt hörde man ett tassande och knakande ljud därutanför....
En st Rasmus kom upp. Tittade på kl som var 5.30!!! Men herregud unge!! Kl är mitt i natten! Gå och lägg dig igen.
Men sen vare ju stört omöjligt å somna om igen... Så gott folk! Jag var minsann uppe kl 4.30 imorse. DE NI!
Har en liten småaning om att det kommer bli tidig säng ikväll......



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tur du fick i dig lite sallad och efterrätt på kvällen. De stackars pojkarna hemma fick väl gnaga på varsitt bordsben i sin hunger;-)

2008-10-29 @ 17:16:29
Postat av: Eken

HAHA!! Ja jag såg att jag skrivit lite konstigt. hehe

Men närå, dom fick i sig dom å ;-)

2008-10-29 @ 20:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0