Halva veckan har gått

Onsdag morgon och Peters kl ringer som vanligt 06.00. Dom som varit hemma hos oss vet att vi har en st duschkabin står mitt i allrummet på övervåningen. Och eftersom vi numera bor i en kappsäck med sängen instoppad mellan soffan och duschen så kanske ni förstår att det inte blir så mycket sova efter att Peter klivit upp. Även om han verkligen försöker vara så tyst som möjligt. Det uppskattas såklart, men funkar inte.....
Men det är ju bara en tid nu vi ska ha det så och då får man stå ut helt enkelt. En fördel med det hela är ju att toan är alldeles framför näsan på en. Så blir man kissis miss i nassa behöver man inte gå många steg innan man sitter på toan :-D

Efter att bokstavligt talat fått slitit upp Rasmus ur sängen kl 7 och hört honom gnälla att han är trött hela morgonen så kommer vi slutligen iväg iallafall. Det går aldrig fort mellan ytter harnäs och gävle.... och behöver jag säga att det går ännu saktare nu när det är snö.....  Aningens sena närmar vi oss iallafall SOS kiosken. Medan jag står och väntar på rödljuset så glider det upp en TOK skön senapsgul volvo 240. Det va inte igår man såg en sån inte :-D I bilen sitter en ruffsig tonåring och ser allmänt trött ut.

Framme på dagis några minuter för sent... Men ingen fröken säger något tack å lov. Man måste nämligen vara där senast kl 8 annars blir man utan frukost. Så ni kan ju förstår att det är lite stressigt på mornarna. Man får verkligen ALDRIG vara sen.
Kommer på att jag glömt hans överdragsbrallor hemma så jag meddelar personalen att han får ha overallen idag. Hör ett missnöjt vrål från sidan av mig. Det va inte poppis tydligen.... Sen säger han "Mamma, du hade väl nått å säga fröken va"
Öhh....  jaja, jag meddelar personalen om att han är trött och att dom får hålla koll på honom och ringa om det är nått. Lillkillen ville absolut inte på dagis idag.....
Och idag som jag har dagen fullsmockad med möten och verkligen inte kan vara hemma....

Efter detta bär det iallafall av mot hälsocentralen för ett blodprov. Inser när jag sitter där att jag måste flytta fram morgonens första möte till 9.30 istället. När jag är klar hinner jag på vägen kasta i mig en macka och kommer precis fram till jobbet i tid för mötet.


Jag har många gånger fundera hur det skulle vara om jag gick upp lite tidigare på mornarna.... Ungefär lika många gånger som jag lovat mig själv att "imorrn SKA jag minsann gå upp i tid".
Men vad ska man göra om man är världens tröttaste människa?



Kommentarer
Postat av: Mirre

Pilla bort snooze knappen ;)

2008-11-27 @ 09:57:25
URL: http://mirrepirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0