Fortfarande tröttsigt

Ja jorå jag är fortfarande trött som få. Inatt vaknade både Rasmus och jag flera gånger.... Imorse hörde jag inte ens när Peter klev upp. Han säger att han pussade på mig, men jag märkte inget sånt. stenad tydligen :-D
Trött som få både jag och Rasmus masade vi oss upp iallafall. Rasmus började genast bråka om kläderna jag hade tagit fram och mamma hade bråttom eftersom jag var tvungen att vara på jobbet kl 8.
Så det bidde lite bråk där då... Inge vidare. Efter mycket om och men kom vi iväg och Rasmus var iallafall på dagis till 8. Men jag klev in på jobbet 15 minuter för sent. och jag skulle sitta i supporten.
Tydligen så hade min "kära" kollega lämnat 4-5 samtal till mig. Vet inte om det var i ren protest för att jag var sen...
Så morgonen rivstartade. När kön till slut hade lugnat ner sig vid 9 så tänkte jag ta och äta lite frukost, vilket jag inte heller hunnit med på morgonen. Jag skrev ett mail att jag var tvungen att gå och äta frukost... men tydligen så gick denna person samtidigt som mig ändå och fikade.
Så där satt jag och fick äta och prata samtidigt i telefonen. Blev ingen rast för mig.
MEN! Jag gav igen lite genom att gå 10 minuter tidigare innan jag slutade mitt pass. Det var jag faktiskt förtjänat av idag tycker jag! Jag tycker inte man beter sig sådär mot kollegor. Man bör väl kunna förstå att något hänt när man kommer lite sent.

Träffade Maria och Petra nere på stan för lunch och fick äntligen pusta ut lite och varva ner. Skönt :-)

Nu längtar jag bara till kvällen när jag ska få ta det lugnt med familjen. Kanske laga nån god mat och bara mysa :-)
Imorgon lördag hörde jag något om att Peters pappa och hans bror Johan kanske skulle komma och hälsa på en sväng. :-) har lite funderingar kring å kanske åka skridskor med rasmus i läkerolens B arena imorrn oxå.. vi får se.

Och på söndag bär det av mot Jomala. Blir en tiiiidig söndagmorgon för mig. Om jag packar allt och gör iordning imorgon kväll så kanske det räcker med att jag går upp kl 5.30 :-S Vi ska nämligen vara startklara i Tierp kl 07.00 PIIP! *suck* Oboy va trött jag kommer vara på måndag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0