Sömngångare

Vaknade igår morse och va döööödstrött. Kändes sådär som att man aldrig hade somnat ens, utan bara legat och slumrat på någe konstigt sätt hela natten. Det kan, jag säger KAN bero på vissa störningar under natten.
Det började med att jag som vanligt hade svårt att somna. Och när jag till slut somnade vid ett taget kanske så vi jag bara sova en halvtimma innan Rasmus vaknade och hade ont i benet. Jahapp... Upp å hoppa och fram mä alvedon och massera benet tills han somnade om igen. Det går visserligen ganska fort för jag kör med ett knep som mamma alltid gjorde på mig. Hon lindade in mitt onda ben i en varm filt och sen masserade hon utanpå. :) Funkar alltid.
Iallafall så fick jag väl somna om en stund innan nästa störning inträffade. Är inte säker på vad klockan va men kanske en....  3 taget. När Peter helt plötsligt kastar sig upp på alla fyra i sängen och börjar asflabba hejdlöst. Sen stannar han av och säger:  men alltså... jaha.. vart ska jag sätta ner fötterna nudå?"
Varpå jag suckandes försöker få honom att lägga sig ner och sova: Älskling, lägg dig ner nu. Du drömmer.
varpå Peter bara mummlar, vänder sig om och kryper ner till fotänden på min sida och klättrar över den ganska höga sängkarmen och sen iväg ut till toa och sen tillbaka igen ganska på en gång. Hum.... Känns som att Peter tagit över mina nattliga övningar på sista tiden. Inte var det länge sedan heller han for iväg i full karriär med täcket som en boll i famnen ut i hallen för att i nästa sekund vända tillbaka in i sovrummet och släppa ner "boll" täcket på sängen, gå i rask takt fram till tvn, huka sig ned och börja leta efter sina kalsonger. :S Och i nästa sekund fara ut på toa för att sedan bli helt tyst.
Efter ungefär en 5 minuter ropar jag lite försiktigt  på honom. Efter tre st "Peter!" i ökande ton varje gång så svarar han till slut och jag hör toan spola och han kommer och lägger sig i sängen och somnar om utan ett ord. Det är min Peter de :D
Förlåt älskling! Men det är så underbart att ha träffat nån som är lika tokig som jag på nätterna. hihi
Puss min finaste!

Apropå tokig så har återigen, inte helt ovanligt iochförsig, varit lite tankspridd.
Jag skulle åka och tanka jobbilen på OKQ8 i Andersberg. Kör in och ställer mig vid kortautomaten (ganska mycket andra bilar runtomkring). Stiger ur bilen och går runt till tanklocket. Kommer på att ju det öppnas innifrån bilen. Går tillbaka runt igen och öppnar tanklocket. Går runt till tanksidan, tittar upp på tankgrejjen och ser att 95 oktanigt är överkryssat. endast 98. Hum... okej.. Börjar titta på tanklocket på min bil och ser att 98 är helt ok. Suvve tänker jag. Och tar tankslangen och trycker ner den i hålet och trycker till. Va fan... inge bensin??? trycker hårdare och börjar ruska på den lite samtidigt. Va faaaan!!!
När det plötsligt slår mig att jag ju inte satt i kortet. Hehe..... Opps... Tittar upp över biltaket och tittar mig skamset omkring så att ingen har sett mig. Stoppar snabbt i kortet, slår in koden och börjar tanka. Och självklart så strular tankslangshelvete. Den stoppar och hackar och har sig heeela tiden. Skitslang!!!
Irriterad och förmodligen ganska bortgjord går jag in på macken och köper lite frukost utan att titta expediten i ögonen.
Är jag tankspridd?? neeeee

Kommentarer
Postat av: Mirre

Hahaha, det är livat hos er på nätterna! =)

2008-05-16 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0