Inte samma, men riktigt...

Valborg! En MYCKET lyckad kväll :D Visst, såklart skulle det inte bli samma som förra året. Men det blev riktigt kul ändå :D
Vid 17 taget bar det iväg mot Lenninge till Petras pappas hus. Tjejerna skötte grönsaker och dukning medan killarna fick sköta grillningen. Vicket gick sådär... Asp stod mest och värmde sig för att efter en stund avlägsna sig helt från grillområdet. Det slutade med att det bara var Peter som stod och grillade åt alla.
Maten var GRYMT god. Fläskfilé marinerat med Smokey honey. Den godaste marinad som finns!! Potatissallad, grillad lök och tomater och lite barbecuesås till.

         

Efter maten bar det iväg mot Lenninges majkase. Vi kom tyvärr aninges sent så brasan hade nästan brunnit ned redan. Men vi hann se lite av den och ett jättefint fyrverkeri. Och det bästa, Peter var med i kören å skön majsånger! HAH!! Önskar jag hade filmat det, tydligen sköng han upp sig ordentligt så han fick en hel del dunkar i ryggen av den övriga kören. :P

              

        

När kören hade sjungit klart sin skönsång bar det iväg tillbaka till huset för att bada tunna.
Det här hade man ju längtat efter heeeeela dan. Helt SJUKT underbart skönt å bada. :)
Kan inte bli bättre, en bubblande badtunna med vin i handen och jättebra vänner runtomkring sig :)
Det va länge sen jag skrattade så mycket på en och samma kväll som då :)

         
Efter ungefär 3 timmars badande, drickande och skrattande klev vi upp och gick in för att inta karaokemaskinen.
Och ALLA sjöng verkligen. Som Petra skrev i sin blogg. Alla bjöd verkligen på sig själva och struntade i om det lät illa. Å shit va kul vi hade.

              

    

Vid 2 taget gick jag in för att kolla till Peter som lagt sig för nån timma sen... ÅÅÅÅ slocknade jag mä.
Vaknade till lite lätt av att Petra lade på oss nå extra täcke (tack gumman) men sen va jag väck. Tydligen hade Lundin hållit låda när han kom in sist av alla framåt småtimmarna. Men jag hörde då ingenting.
Sov gott fram till 5 taget när Lundin började surra i sömnen. Både jag och Peter låg och småskrattade men somnade gott om igen. Tills nästa grej... Lundins väckarklocka!! *suck* Peter fick kasta sig över golvet å leta telefon som han hittade och avaktiverade larmet. Trodde han! Tydligen så hade han flera larm aktiverade så telefonfan ringde 2 gånger till!!!  Somnade iallafall om till slut igen.
Vaknade vid 9 taget och mådde pyton. Jordens huvudvärk. Bläääää
Efter att ha fått vilat nån timma till så mådde jag lite bättre.
Sen blev det mysfrukost på verandan och sen bar det av hemmåt.
En sjukt lyckad kväll Petra!  Nu är det tradition! :P

Kommentarer
Postat av: Petra

Tradition indeed! ;)

Skönt att vi slapp vakna upp i ett hus i skogen och köra fulla till Gävle.....

2008-05-02 @ 22:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0