Det gick snabbt

Jahapp då var man av med lägenheten då. I ett vips på ett par dagar bara sådär... Kändes lite snopet när tjejen gick därifrån. Jag var tvungen å sätta mig ner och titta runt lite....  Lite sorgligt är det allt. Det är ju verkligen en kanonlägenhet.
Men det tröstar verkligen å veta att lägenheten går till en som verkligen behöver den. En ung nyseparerat mamma med en toksöt liten grabb på 2 år kom och plingade på dörren. Hon va jättetrevlig och hade väntat på lägenhet sen i december. Hon va jättenöjd med allt och skulle skriva kontrakt i dag sa hon.
- Du skulle kunna tänka dig flytta tidigare sa du va? Säger tjejen
- Ja jo, sista juli skulle kunna funka. Säger jag
- Jaha... Skulle sista juni kunna fungera oxå eller? Säger hon
- Öhh... oj.. ja.. jag vet inte.. Kanske.. Jag måste nog kolla det med killen min. Svarar och känner hur blicken flackar runt
Så SÅ ekelt är det å bli av med en lägenhet. Och jag som va orolig att behöva betala hyra till sista augusti.
jaja, vi får se hur vi gör. :) jag ska höra av mig till tjejen i veckan iallafall.

Nu är kl snart 16.30 och jag slutar för dagen. Då blir det en runda på stan med Lisa. Strosa runt lite och kolla om man hittar någe snyggt till helgen kanske :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0