The day i met the family

I lördags åkte jag och Peter på kryssing med hans familj. Peters pappas fru fyllde 50 år och detta skulle firas med alla i släkten. 
Pappa med fru (födelsedagsbarnet) och deras två barn Johan och Sofie har jag träffat förr. Men inte resten. Och dom va MÅNGA! Men jag skulle snart bli varse om att jag varit nervös HELT i onödan.

Petra skjutsade oss till Gävle bro där vi skulle kliva på bussen. När bussen stannade vällde det ut folk som alla gick rakt emot oss och hälsade. Hej Kristin heter jag! Hej hej Kristin heter jag. Hej kristin heter jag... bla bla bla.
Alldeles yr av alla namn och ansikten så ramlade vi in med högen på Gävle bro för att äta.
Det här är bara några av släkten:



Sen bar det iväg med bussen mot kryssningen med Cinderella. För den har man ju aaaaldriii åkt förr :P
Det första som mötte en var jordens säkerhetskontroll för att ens komma PÅ båtfan.
Legkontroll för att ens komma igenom första dörrarna och sen blev man kastad åt sidan av årets otrevligaste vakt för att kolla igenom ens väska. Det roliga var att minutrarna innan hade Peter fått ta hand om champagneflaskan som det skulle skålas med i sin väska. Och nu stod dom alltså och tittade igenom den :S Snopet...

Men vakten var schysst när Peter hade förklarat läget och lade tillbaka den i väskan igen :D


Väl på båden in på hytten och ta det lite lugnt. Peter skulle trots mitt motstånd ta ett kort på oss.
"MMM va mysigt vi har det gumman"




Kl 19 var det samling i restaurangen för buffé. MMMMMM
Det åts, dracks och sjöngs allsång. Till och med ett gäng grabbar som satt nära intill var med och sjöng.
Carina cariiiina, carina cariiina, carina cariiiinaaaaa, I love you sooooooo. hehe

    
Lagom upptankade gav hela gänget sig iväg till Funbar där vi tittade på melodifestivalen och fortsatte "tanka".
Som "nykomling" höll man sig lite i skinnet och avvaktade.
Herregud vilken superhärlig familj det här var :D Alla dansade, pratade och härjade loss för fullt.
Här intogs även kvällens första Strawberry Daquiry. MMMMMM

         

Efter melodifestivalen bjöd Peter in till fest på vår hytt. Han hade inhandlat shots, Salmiak, Mintu mm i taxfreen och bjöd runt. GOSSE vilken fest! Jag satt bara och gapade i början... Det här var värre än när man va iväg mä tjejerna till å mä. jaja.. det va väl bara å hänga på då :)

         
         

Sen bar det upp på Funbar igen för att rocka loss till husbandet. YIIIIHAAAAAAAAAAAAAA!!!

 Här med Peters stilige pappa i täten ;)

Dagen efter? Ptja vad säger man :S

         



Citat av Peter: Fan, känner mig rätt fräsch ändå för å va dan efter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0