Ännu en midsommar

Ännu en midsommar i raden... min 30 faktiskt om man ska vara precis, jag fyller ju faktiskt inte 31 förräns i augusti. :P
Vad ska man säga om midsommar då. Den firades hemma i Kolbäck hos mamma och pappa. Samtliga tre bröder med respektive och barn kom. Vi åt middag och umgicks.
Det slutade med skitgubbe vid köksbordet fram till 2 taget på natten. Dom sista som satt kvar var Anders och Peter sluddrandes med ett varsitt whiskeyglas i handen.
Jag sa åt Peter flera gånger att vi skulle gå och lägga oss. Men han sa bara "jajaja... snart så, jorå snart"
Sen satt han där och vickade med whiskeyglaset och pladdrade på. Samma sak gjorde Anders när Maine tappert försökte få honom att gå och lägga sig. Jag och Maine satt bara och ruskade på huvet åt varandra.
Jag gav upp och gick ut i husvagnen och la mig. Efter ett tag kom han iallafall till slut. Bäddad ner sig och jag lade mig och höll om honom som vanligt.
Efter några minuter hörde jag ett välbekant pustande och frustande.
Peter - Du... Kan du ta bort handen från magen. Jag mår inte så bra.....
Jag - Aha.. Behöver du spy eller?
Peter - Mmm.... 
Mummlandes släpar han sig ut ur husvagnen iklädd kallingar och tennisskor och kastar sig ut.
Väntar.... väntar... väntar.... Inget händer.
Peter - Fan... nu mår jag ju bra ju. Det är fan varmare å ligga därute i gräset än vad det är i den här husvagnen.
Jag - Ligga?? Låg du i gräset?
Peter -  Jaaaa! Jag var ju tvungen ifall jag skulle spy.
Jag - *Suck*
Efter en stunds liggande och försöka sova så inser båda att det är alldeles för kallt för att sova.
Så då börjar jakten efter värmen
Jag får springa in i huset och väcka mamma kl 3 på morgonen för att hon sak visa mig det bärbara elementet och vart elkabel och grejjer fanns till husvagnen. Efter mycket spring och grejjande så får jag fart på eländet.
När jag väl lägger mig för att sova känner jag att jag blivit övertrött. Sen börjar Peter å snarka.....
Framåt en 5 på morgonen fick jag äntligen somna. För att vakna vid 7 igen och vara fruktansvärt kissnödig och plus att det var som en bastu i husvagnen.
Efter att ha kopplat ur bastuaggregatet och fått gå på toa så var det såklart svårt å somna igen... *suuuuuuck*
Herregud vicken natt...

Framåt en 14 tiden hade jag piggat på mig igen efter ett antal koppar kaffe. Så då bar det av hemåt mot Gävle igen.
Var tänkt att vi skulle åka och handla färg och måla Rasmus rum. Men det var såklart stängt. Så lördag fick bli en mysdag med bio istället. Det blev The Happening. Bra film faktiskt, himlans otäck! Men bra :)

Söndag blev en heldag för rust. Mot K-rauta och köpa grejjer för ett antal pengar... säger inte hur mycket :P
Medan Peter satt in garderobsgrejjerna så målade jag tak och väggar.
Jag måste erkänna att jag trodde färgen jag valde skulle bli ljusare.... lite besviken är jag på det.. Men jag tror det blir bra ändå. Rasmus ville ju ha grön så då ska han få det :)

Blir spännande att se ikväll hur han reagerar på sitt nya rum. :)

             

Det är ju en hel del jobb kvar innan det är klart. Men det är på god väg nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0