De kan va farlit mä bio...

Jag och Peter var på bio för en stund sedan. Kollade på "We own the night". Rekomenderas faktiskt, den va helt ok.
Iallafall, vi hann bara sätta oss ned och vi hörde en massa tjatter från andra sidan biografen.
Där satt ett helt gäng med utländska tonåringar, säkert en 15 st. Dom var väldigt högljudda med skrik och skratt.
Okej tänkte jag... filmen har ju inte börjat än. Dom lugnar säkert ner sig.
Men det gjorde dom inte..... Ett bra tag under filmen fortsatte dom vara högljudda.
Till slut fick en kille nog som satt alldeles bakom och och reste sig upp och skrek.
"MEN KAN NI HÅLLA KÄFTEN FÖR HELVETE!! JÄVLA BABIANER!!"
Oh shit... tänkte jag... Det där sista va rätt onödigt... Faktiskt allt var rätt onödigt. Jag kan förstå att man blir arg när man betalat 90 kr för att se på bio och inte får höra nått. Men man kanske kan be dom lite schysstare att vara tyst först.....  Helt plötsligt stormar några av ungomarna ut ur salen. Strax efter reser sig två äldre män, oxå ulänningar och följer efter. När dom efter några minuter kommer in i salen igen ser jag ut genom dörren att en av dom äldre männen tar ifrån en av ungdomarna en brandsläckare, ställer ned den på backen igen och motar in honom i salen medan han säger något till honom.
En lite stund till senare kommer en annan svensk kille gåendes in i salen tillsammans med en vakt från bion.
Vakten sätter sig ned en stund och allt lugnar ner sig. Äntligen........
Det hade kunnat gå illa det dära... det hade kunnat komma en brandsläckare farandes i luften. :P
Jaaa... vart är världen på väg. Nu kan man inte ens gå på bio i lugn och ro. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0