Nu börjar jag faktiskt bli lite less

Idag har match spelats emot Ljungby på hemmaplan. Det gick väl inte riktigt som vi planerat... Tyvärr så förlorade vi med 3-0 även denna gång. Men den här gången gav vi lite mer motstånd. Iallafall i andra set....
Men med en skadad spelare på sidan och hälften av laget smårassliga så gick det inte den här gången heller.

Men i den här bloggen tänkte jag ge lite beröm till dom spelarna som kanske inte gör lika mycket poäng som vissa men är precis lika viktiga ändå. Miriam och Lisa i alla ära. Ni är GRYMMA. Men inte alla är gudar på att blocka eller smacha men är ack så viktiga ändå. Men just nu känns det som vår kära tränare liksom inte riktigt ser något annat än BANKA BANKA. Så idag tänker jag försöka få oss andra att känna oss delaktiga och viktiga oxå.

Elin har det inte lätt nu inte. Men långa arbetspass i Uppsala, träningar i Gävle och flytt på gång till Söderhamn om ett par veckor bara. Inte så lätt att få ihop allt och mitt i röran så missar hon tyvärr en del träningar. Men jag tycker hon gör ett KANON jobb som vår enda passare. Riktigt stabil och duktig idag Elin. Bra lösningar och spridningar på passen. Vad i jisse namn skulle vi göra utan dig.

Sofi: Med jobb och familj så tränar hon "bara" 1 dag i veckan. Och ändå är hon den stabilaste spelaren vi har i laget. Dom misstag hon gör på en match går att räkna på en hand... eller 1 finger ibland. :)
Hon gör skitsnygga poäng på droppar och läggningar och är helt otroligt stabil och duktig både försvarare och servemottagare. Sofi, JAG och säkerligen resten av laget uppskattar iallafall ditt suveräna baklinjespel.

Maria: Kämpar med sin onda kropp och jobbar som IVA sköterska på sjukhuset. Har inte spelat på några år men har hoppat in för att hjälpa oss i Allvenskan i brist på spelare. Den här tjejen kan banka OCH är en jätteduktig baklinjespelare. Stabil och rutinerad. Kom ihåg, du behövs!!

Carin: Har fullt upp med att bli fastighetsmäklare nu men tränar så mycket hon bara kan. Hon kom från div 3 i hudik och har verkligen kommit långt. Du kanske inte får spela jämt men du följer alltid med på alla matcher. Hela du och ditt sätt att vara gör att man blir glad och du gör mycker mer för laget än du tror. Glöm inte det! :)

Lillen: Du får inte heller spela jämt men är oxå en sån spelare som ändå alltid följer med och ställer upp för laget.
En sprallnissa som får laget att skratta. :)
Missade hela div i men har varit med och spelat efter nyår här. Och du har verkligen gått framåt i ditt spel.
Fortsätt spralla och få oss att skratta :D

Petra och Sigge: Petra du har kommit från Norge för att hjälpa oss i helgen. Och Sigge åkte från Nässjö av samma anledning. HUR otroligt snällt är inte det. :) Vilka tjejer va! Sen kliver båda in på planen, nästan helt otränade och gör en jättebra match. Ni är helt underbara båda två och jag vill iallafall säga TACK för att ni kom hem och hjälpte laget i helgen.

Sen tänker jag unna mig själv lite beröm oxå. Jag är ensamstående mamma som tar med sig min son på träningarna varannan vecka när jag har honom. Jag lämnar bort honom mina helger för att kunna vara med och spela. Visst jag kan anfalla som alla andra, men min starka sida ligger i baklinjen. Jag tycker själv jag är en rätt så stabil servemott och försvarare och tycker faktiskt den biten är roligast. :)

Vi fyller alla en stor och viktig del i vårat allsvenska lag. Vi har tagit oss dit tillsammans med varandras hjälp.
Jag tycker alla i laget förtjänar MASSOR av beröm och omnämnande i tidningarna.

Å föresten... Ska vi inte ta å vinna imorrn då. Va säger ni!! :P

"This is not the end, this is not even the beginning of the end. But it is perhaps the end of the beginning!


Kommentarer
Postat av: Sofi

En får tacke!

Jag instämmer i att allt slit som läggs ned innan en smash går i backen ofta uppmärksammans alltför lite. Jag var själv rätt nöjd med min insats idag och det finns inget bättre än att göra det framspel som leder till att en kortis smäller ner i golvet :)

Unna dig beröm du - det känns enkelt och stabilt att ha dig brevid där i bak!

2008-02-16 @ 23:47:02
Postat av: Petra

Jag är bara grymt glad att ja fick spela idag..det hade jag
inte väntat mig! :) Om jag får chansen imorgon ska jag vara ÄNNU bättre! :)

2008-02-17 @ 00:24:48
Postat av: Mirre

Kan bara skriva under =)

2008-02-17 @ 20:07:26
Postat av: paulina

så rätt.. ni är grymma allihop. ledsen att jag inte kunde komma och kika igår, men jag håller tummarna för er jämtjämtjämt!

2008-02-18 @ 13:00:31
URL: http://paulinat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0