Frukostmys och lunch på läkerol

Den här dagen började superbra. Jag hade bestämt redan igår att jag skulle ta med Rasmus till jobbet på morgonen och äta mysfrukost där istället för att skicka iväg honom till dagis på en gång.
Så vid 7.30 ropade Rasmus på mig och annonserade att nu var han vaken :)
Klev upp och gjorde iordning oss och drog iväg till mitt jobb. Alla hälsade glatt på Rasmus och tyckte han blivit sååå stor :D
Sen begav vi oss iväg till sjukhusets matsal och inhandlade varsin färsk jättegod macka. Sen satte vi oss i vårt fikarum och åt macka och varm choklad. Myspys :D Rasmus stortrivdes. Så mycket att han inte ville gå till dagis sen när det var dags....  Jag försökte locka med att det ju var utflykt idag på dagis, men det hjälpte inge vidare...
Tills vi väl var framme och han såg alla andra barnen startklara med sina gula reflexvästar och matsäckarna i högsta hugg. Då fick han bråttom minsan å hinna göra sig iordning så inte dom andra gick utan honom.
Vi pussade varandra hejdå ute i solen och sen gick jag till jobbet och dom stegade iväg på led mot Lexeskogen.
Jag sitter mest hela dagarna och tänker på honom och har en klump imagen nuförtiden..... Tänk om saker kunde vara annorlunda.... Mer pengar, mindre tid på jobbet... Undrar om saker hade varit bättre då....

Väl tillbaka på jobbet. Iväg till Röntgen för att grejja med tre skrivare... En av dom fungerade fortfarande inte när det var lunchdax. Men jag bestämde mig för att jag inte orkade strula någe mer utan var välförtjänt av en god lunch på Läkerolarena. Så jag, Diana och Henke drog iväg och satte i oss av den TOK goda salladsbuffén, sen fisk och potatis och till efterätt kakor och kaffe. MMMMM  Mätt i magen är ordet. :P

Nä... nu måste jag tillbaka till röntgen.

image456

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0