Blånna på arslet?

När jag skulle sätta mig på toan imorse så röck jag till när jag landade på toaringen. AJSOM FAN!!
Okej.. nu kan alla ni med snuskig fantasi sluta att fantisera :-P
Så när jag satt där och kissade så började jag fundera vad fasen jag hade gjort, och kom till minnes att jag ju faktiskt vurpade i trappan igår kväll. 
När jag var på väg upp för trappan för att göra mig klar för natten så råkade jag på ett av våra "söta" husdjur med 8 st håriga ben. Bara den andra på kort tid på ungefär samma ställe. Då, liksom nu utbrast jag i ett högt AHHHH!!! mitt i en mening....
Fy fasen va jag avskyr dom där djuren.... Håret reser sig på armarna till och med när jag tänker på dom. BLÄÄÄÄÄ!!
Okej det här var modellen mindre än den förra men fortfarande asäcklig! Peter fattade direkt på mitt vrål vad det handlade om och tog hand om "problemet".
Ja iallafall, efter detta så skulle jag gå ner igen. Tog då en omväg och försööökte verkligen hålla ut från väggen där "husdjuret" suttit. Det innebär i VÅR trapp att man går på väldigt smala trappsteg. Tittandes mot väggen samtidigt som jag försökte balansera ner för dessa smala trappor så halkade jag såklart och satte mig rakt på arslet, studsade ungefär tre trappsteg och landade sen hårt på det fjärde. :-S Vet inte om det var studsarna eller landingen som gav mig blånnan på skinkan. Men en blånna äre iallafall....  En ond blånna.
Som tur är såg aldrig Peter själva åkningen ner utan hörde bara dunsarna, men skrattade såklart lika gott ändå :-S.
Kul att nån hade roligt iallafall..... hehe

Jag skrattade iallafall gott i morse när jag vaknade och mindes Peters cp ryck inatt. När han satte sig upp, tände lampan och sa högt och tydligt " Ser du, det är bara DVD:n som lyser. Inget monster öga". Släckte lampan, tände den igen, släcka igen och sen lägga sig ner och somna om. Där satt jag som ett frågetecken yrvaket..... "monsteröga??"
För att sedan lägga mig ner och somna om jag med.
Jaja... skrattar bäst som skrattar sist. Eller vad det heter.....

Tokiga familjen, det är vi de.


Kommentarer
Postat av: Petra

haha blånna? Måste va nå dialektalt! Monsteröga var det roligaste jag hört på länge. Måste komma å sova hos er tror jag

2008-08-14 @ 16:50:29
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha jag vill också sitta vak hos er någon natt:-) Verkar hända så mycket.

2008-08-15 @ 12:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0