Helgens bravader

Rapport om helgen kommer lite sent. Jag har verkligen inte orkat skriva något förräns nu.
Sitter just nu och käkat lite frulle framför datorn och väntar på att åka iväg till Linköping. :S
Inget jag direkt jublar över.... Både igår kväll och imorse hade jag faktiskt kraftig ångest för att åka.
Det har ju inte direkt varit smärtfritt med vissa saker den senaste tiden, så att lämna bort Rasmus för att åka iväg det första man gör efter en lång vecka utan honom är väl inte direkt nått roligt....

Ja till helgen då...

Fredag: Ateas årliga hockeyfest. Vi drog iväg till Läkerol Aréna för att heja på våra grabbar (och 1 tjej) i första matchen mot Atea. Jag hann tyvärr bara se dom första 15 minutrarna för sen skulle jag iväg och vaccinera Rasmus för TBE på Södertull. Det såg lite motigt ut iallafall från båda lagen... Men när jag åkte stod det åtminstonne 2-2 så det var spännande.
När jag senare mötte upp mina kollegor på Ateas lokaler för middag så visste dom inte om dom vunnit eller inte. Tydligen hade dom vunnit en match och förlorat en. Och det hade Atea oxå gjort.
Men efter mycket funderande och donande så beslöt sig ändå chefen för Atea att ge segern till IT-enheten Landstinget. =) Efter det delades priser ut med diverse roliga titlar på folk. Efter det åts, dracks och umgicks folk för fulla muggar. Mycket trevlig tillställning. :D
Lite senare beslöt ett gäng att vi skulle dra vidare på HB. Några av killarna backade när dom såg kön utanför. "Nädu, den där kön ställer jag mig ALDRIG i"
Men jag och Diana tittade på varandra, flinade lite och sa. "Grabbar, lugn å fin. Det här fixar vi"
Travade fram till dörröppningen, Diana gjorde "her magic thing" och vi klev förbi. :)
Jag tror vi stod på dansgolvet den största delen av kvällen, när vi inte stod i baren å blev bjudna på drinkar då ;).
Jag och Henke drog hemmåt med buss strax efter 2. Gäspade heeeela vägen.
Inga skandaler att berätta denna gång tyvärr ;)

Lördag:  Vaknade vid 11 och måde bra. Okej... aningens huvudvärk kanske. Men inget som inte en treo kunde bota =) Jag och Peter drog iväg till valbo och strosade runt lite där. Sen åkte vi hem och vilade en stund och sen var det bara å göra sig klar för nästa fest då.
Fest hos Asp denna gång. Medan Peter drog iväg hem till Asp gick jag och tjejerna en sväng till Heba för att gratta henne. Fikade och pratade en stund och sen gick vi vidare till Asp.
Kl var väl en 21:15 när vi anlände och det första vi såg var "Tag team" i köket shottandes Mintuu!!
Anders, Peter, Asp å Tompa såg väldigt förfriskade ut :P På dryga timmen hade dom hunnit shotta nästan en halvliter mintu och var i rätt bra skick redan då. Jag förstod redan hur kvällen skulle sluta. =)
Själv hade jag svårt att komma igång igen efter gårdagen, det kanske var tur de.
Efter mycket om och men kom vi till slut iväg ner på HB iallafall. HUR mycket folk som helst därinne, och nästan jobbigt att dansa. Men vi stod där hela kvällen som vanligt... dansandes.
Tyvärr var inte kvällen så värst roligt.... Jag hade en lite konstig magkänsla hela kvällen... Kan kalla det någon slags flashback från forna tider.....En känsla av att något dåligt skulle hända när som helst.
Jag och Peter åkte hem lite tidigare, han va inte direkt i skick att vara kvar :P Han och Tompa stod mest å brottades eller gav varandra örfilar på dansgolvet så jag tyckte det var dags. hehe
Väl hemma..... nä.. jag ska nog inte vara så elakt så jag berättar. hihi. Men låt mig uttrycka mig såhär, Peter mådde inte så värst bra =)

Söndag: Vaknade upp och mådde hur bra som helst. Inte ens seg :) Tack vare att jag var så lugn på lördagen. Sköööönt. Peter var det värre med ;)
En skön söndag med mycket tv, mys och en pizza på stan.

Dom senaste gångerna jag har varit ut har jag inte haft så kul av nån anledning.... Jag vet inte vad felet är..
Efter den jobbiga känslan i lördags kväll mår jag inget vidare, den väcker jobbiga minnen....


Kommentarer
Postat av: Aspé

Akta decilitermåttet!

2008-04-01 @ 09:58:44
URL: http://andersasp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0