GI

Det är verkligen inte lätt det här med att försöka följa GI-metoden.
Första dagen var to förra veckan så nu har det alltså gått snart 1 hel vecka. Jag har inte kunnat följa det till punkt och pricka eftersom jag vet för lite om det. Och jag har haft stora problem med vad jag ska äta för nått....
Speciellt till frukost! Smoothie var inte direkt min grej... dricka sånna mängder.. funkis inte riktigt.
Och ägg å bacon direkt på morronen funkis inte heller. I början ansträngde jag mig verkligen och åt typ stekt ägg och sådär. Men nu har jag faktiskt ätit en macka till frukost i ett par dagar. Sen resten av dagen har jag bara ätit grönsaker till mina proteiner. Men det är verkligen svårt.... och drygt.
Efter några dagar bara började jag direkt känna mig väldigt trött, hängig och frusen. Fick dåligt tålamod och kände mig väldigt lättretlig. Kändes som att jag hade blodsocker fall mest hela dagarna. INTE nån kul känsla.
Nu när det gått 1 vecka och jag börjar faktiskt känna mig lite bättre. Men är hungrig mycket oftare nu....
Men jag försöker äta mycket frukt. Jag tänker iallafall inte följa dieten slaviskt, tror inte jag pallar det.
Men i slutet av månaden får vi se om det har fungerat :)

Idag
Frukost: En fullkornsmacka med ost
Mellanmål: Ett pärn och en banan
Lunch: Fiskpinnar, wokgrönsaker och keso
Mellanmål: Två bananer
Middag ikväll blir nog lax med spenat och grönsaker.

Får man äta popcorn???

Kommentarer
Postat av: Petra

Nu har jag sett en film du kommer gilla!
The Eye! Läskig å bra gjord

2008-04-10 @ 01:57:07
Postat av: cattis

fy fan har provat det där jag med. inte kul!

2008-04-12 @ 08:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0