Yxkastning, fader abraham och iskallt bad



Japp då har det varit ännu en verksamhetsplanering då. hehe
Den här blev faktiskt precis så rolig som jag hade föreställt och tänkt mig. Samma galna gäng som förra året höll igång.

Bussen avgick mot Kungsholmen to kl 7:45. Resan dit gick fort. Mycket prat och alla var taggade och uppe i varv.
När vi kom fram fick vi kaffe och macka till att börja med. Sen fick vi våra rum. Festa gänget hade våra egna härbren nere vid vattnet där vi inte kunde störa någon. Resterande sov inne i stora huset.

 Sen började verksamhetsplaneringen. Med stopp för lunch och fika.Kl 16 avslutades planeringen och alla fick gå och ta på sig lite oömma kläder för nu skulle aktiviteterna påbörjas. VI hade inte hört något annat än att det skulle vara trekamp och att vi skulle äta middag ute i kåtan på storön.
Vi skeppades över i två flottar över till ön och där tog två vildmarksledare över. Vi tog en kort promenad och möttes av en liten bar mitt ute i skogen. Vi inledde med att beställa varsin öl :P
Trekampen var kasta frisbee, yxkastning och slå ner spik i en stubbe.
Efteråt serverades en sjukt god middag i kåtan. Paella med räkor och kyckling med nötter. Till efterätt var det marängtårta med hjortronsylt. :P MUMS!!
Under middagen började vi komma igång lite. Jag och Daniel satte igång lite allsång och började sjunga Fader abraham och en kulen natt natt natt mm. hihi
Efter middagen vid 21 taget tog vi oss åter mot våra stugor på kungsholmen. NU VARE FEEEEST!!
Musiken sattes igång och gänget samlades och började dricka och ha kul. Till en början var det ju lugnt. Det var först på natten det började spåra ur. hehe

Jag skulle gå på toaletten en stund och när jag kom tillbaka tittade jag igenom min kamera. Där var ett hårigt arsel på bild. hum.... VEMS var detta... Detektivjobbet påbörjades. Till slut kom det fram att det var ju Daniel... Who else liksom.
Lite senare ändå kom vi på att vi nog skulle bada ändå. Kallt som fan var det men... va faaaan! :P
I med oss. Efteråt var man som en isbit. Så då tändes en eld nere vid vattnet där vi satt och pratade och hade mysigt.
Lite senare ändå kom killarna på att dom skulle kasta yxa.
Mitt i natten, kolsvart och på fyllen.... förmodligen ingen bra idé IGENTLIGEN. Men men....
Det slutade med att dom hade sönder den man kastar yxan på. Den klövs mitt i ut. oooops!!
Det gicks på glödande kol, det hängdes i träd och det sjöngs för fulla muggar.

När sen Kristin vid 4 taget på morgonen efter väldigt mycket gäspande gav upp, sa godnatt och gick och lade sig.
Accepterades INTE av grabbarna.
Nopp! Dom kom på den smarta idén att dom skulle spöka för mig. Och det var inga tysta spöken direkt.
Dom bankade på dörren, hoppade i trappan och skrek för fulla muggar. Detta vid tre olika tillfällen... Jag tror jag fick somna vid 5 taget.
Grabbarna höll tydligen på ett tag till. hehe

Vaknade dagen efter vid 7 på morgonen och kände mig oförskämt pigg. Upp och duschade..... shit.. jag var verkligen inte nykter än.
Inte resterande festagänget heller. Bleka och lulliga var vi alla.
När sen verksamhetsplaneringen skulle sätta igång igen var det inte många som hade nått å säga....
Alla satt tysta som möss och stirrade ner i golvet.
Vi kanske inte var det mest effektiva gänget just idag då.... men ähh. man lever bara en gång :P

Lite bilder från kvällen.

                   

                   

                   

                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0