Uppsala Cup

Helgen har varit omtumlande minst sagt. Rolig, jobbig, tröttsam, förbannat jävla skit irriterande... you name it.

LÖRDAG
Vi har varit på Uppsala cup och spelat volleyboll hela helgen. Kl 07:15 lördag morgon var det uppställning på Polhem. Shit.... omänskligt tidigt... Men det gick ju.  Dömde första matchen så man fick en chans att käka lite frukost och vakna till ordentligt.
Första matchen mötte vi Solna. Och vad säger man.... ok accepterat eftersom det ju ändå var första matchen och vi hade brist på spelare, det var länge sedan vi spelade ihop mm. Vi förlorade med 2-0 och man kan med ett ord bedömma matchen som.. dålig... helt enkelt. vi irrade omkring som yra hönor på planen och hade ingen koll alls.

Andra matchen mötte vi Stockholms vingar. Ok... nu hade vi fått lite bättre koll och vann faktiskt den matchen med
2-0. Saker och ting började stämma. bedömning.... helt ok.

Tredje matchen Södertälje. Ja... vi spelade faktiskt helt ok första set. Förlorade dock med 26-24. Vilket sög.. så vi var ju toktaggade att vinna andra set. Men då byttes två juniorer in. Med all förståelse eftersom dom ju oxå måste få spela och inte bara sitta på bänken. För hur kul är det.....
Men... man kan ju ifrågasätta om man kanske inte skulle satt in en i taget istället. För nu... nu uppstod det värsta kaoset jag sett på flera år i ett lag tror jag. Ingen hade ju talat om för dom två stackars juniorerna att vi ändrat vår uppställning i försvar. Så dom visste ju inte alls vart dom skulle stå eller hur dom skulle gå. Så alla i laget sprang omkring som yra höns och försökte hjälpa dom. Samtidigt som man skulle försöka hålla koll på sig själv.
Det slutade med att i stort sett alla i laget var helt lost.....  Setet rann förbi rätt fort och dom vann matchen med 2-0. HELT onödigt...
Ilska, irritation och ingen lust att spela något mer kände nog flera av oss.

Men efter lite mat, prat och lugna ner sig väntade sista matchen mot Sundsvall. Eftersom vi har dom i vår kommande serie så var alla väldigt taggade att spela mot dom.
Vi samlade våra krafter och MOSADE sundsvall. FAN va skönt det kändes. Vi visade verkligen oss själva och alla andra att vi kan samla oss och spela jättebra. Skön känsla inför säsongen. :)

SÖNDAG:
En timmas sovmorgon så samling kl 08:15 vid polhem. Trött visst... men faktiskt helt ok i kroppen förvånandsvärt. :)
Kände mig mycket piggare än på lördagen.
Första matchen väntade Bromma. Tinas nya lag. Så alla tittade sig ivrigt omkring för att hitta på Tina då. Men nä... ingen Tina... Sen fick vi höra att hon var sjuk.. :( Trist....
Men men vi skulle ju ändå spöa henne slag hade vi tänkt. hihi
Det började jättebra. Vi vann första set.  Det såg jättebra ut, stabilt och lugnt
Andra set började väl lite darrigare. Men vi hängde med. Lagen följdes åt jämt. Och vad händer....
Kristin smachar rakt in i block och bollen går ut på motståndarnas sida. TJOHOO vi vann den bollen.
Tittar på domaren.... som alldeles solklart antingen var totalt blåst i huvet, blind eller försökte sabotera för vårt lag. För hon dömmer att bollen gått ut!! WTF!! jag tittar på henne och frågar om hon skojar med mig!.
Hela laget börjar skrika och gorma. Lisa är en hårsmån från att springa fram och spöa skiten ur förstedommaren. Vilket hon mer än gärna fått göra för min del. För sådär GÖR man bara inte!!
Och inte blev det bättre när Brommas tränare började kaxa sig heller. Han ställde sig helt allvarligt och tittade på mig, ryckte på axlarna flinade elakt och sa "Dommaren dömmer, bollen gick ut"
SKÄMS!!! säger jag bara. Han hade jag velat ställa i en skamvrå med en SKÄMS mössa på sig.
Hade jag varit Brommas tränare hade jag vänt mig om och låtsas som ingenting. VÄLDIGT osportsligt att bete sig så!!!
Iallafall... så förlorade vi... APA!!  3-1 i set

Sista matchen mot Vännäs var vi inte det minsta taggade och irritation från förra matchen satt i tror jag.
Tyvärr så förlorade vi den oxå med 2-0. Tråkigt när vi vet att vi kan så otroligt mycket bättre.

Men!! Nu är det taggning inför seriestart 13 oktober!!!
För vi SKA spela allsvenskan i år!! hehe

Imorse var kroppen lite trött... men inte så farligt som jag trodde det skulle vara.
Imorrn väntar träning igen. KUL KUL!!! :)

Hej hopp lingonplopp.....

Kommentarer
Postat av: Stefan

Men Kristin!! Du ska inte vara så arg.. =oP hehe

2007-09-18 @ 11:40:29
URL: http://nordan79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0