Bar å vänt då

Natten till fredagen väcktes jag av att Rasmus tittade in i sovrummet och ropade på mig. Han behövde gå på toa.
Gnällig som vanligt när han vaknade mitt i natten så jag tänkte inte så mycket mer på det.
När han gick tillbaka till sängen igen och jag stoppade om honom började han klaga på huvudvärk. Jag kände på honom och kände att ungen va brännhet.
ojdå.... feber. I med alvedon och konstadera att det skulle bli en fredag hemma.
Fredag vaknade han med jättehög feber och en väldig huvudvärk. Och så såg dagen ut. Feber som inte ville ge med sig. Trots alvedon var 4:e timma låg febern på en 39 grader. Vissa stunder hade han så ont i huvudet att han inte kunde öppna ögonen. Stackars liten...... Han sov nästa hela dagen.
Natten till lördagen var inte heller värst kul. Han låg inne hos mig och värmde upp hela rummet med sin höga feber. Det blev en hel del spring under natten på toa och med alvedon och vatten.
Men lördag morgon kl 8.30 vaknade en hyfsat pigg Rasmus med endast 38.5 grader.
En annan var däremot rätt mosig i hela huvet och mådde inte sådär värst bra.
Dagen har varit lugn även fast han varit piggare. Vi var iväg en sväng till lekparken med lite fika så han fick lite luft iallafall. Men nu har sjukan satt sig någon annanstans istället.... diaré *suck*
Ungen har knappt ätit nått på hela dagen. och så fort han äter nått så kommer det ut direkt igen. i flytande form då.....
Så nu ligger man här i soffan bredvid honom och bara väntar på att det ska bli en annans tur. Sånna här svängar brukar man inte klara sig undan.... Dom är starka dom där barnbacillerna....

image260

Kommentarer
Postat av: Sofi

Väldigt olämpligt om du blir magsjuk nu med bara en vecka kvar till seriepremiär... Tvätta händerna och käka vitpeppar (svälj 10 korn hela!).
Hoppas Lillkillen kryar på sig snart!

2007-10-06 @ 21:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0