Omorganisationer och luciafirande...

Omorganisation på full rotation på jobbet. IT ska tillhöra gruppen LOV (Lednings och Verksamhetsstöd). Låter hemskt tjusigt.  Iallafall så har vi fått veta att from 14/1 ska alla vara erbjudna en tjänst. Men inte förräns 28/4 vet man säkert om man har något jobb eller inte! Förvirrad Ja nånstans är det galet i samhället iallafall. För nuförtiden verkar arbetsgivaren få behandla sina anställda precis hur dom vill....
Så det va ju kul info... Jag önskar jag aldrig gått på mötet och varit lyckligt ovetande, iallafall ett tag till...

Ja sen efter mötet var det ruscha vidare till att fotografera sig inför dom nya passer korten då.
Iväg igen på jobb, en jä... skrivare som strulat i flera dagar fick jag med hjälp av kollega ÄNTLIGEN igång. Ler
Kasta i sig lunch, jobba lite till och sen iväg till Rasmus luciafirande på dagis.
Det var som vanligt proppat med folk överallt och en väldigt liten avdelning. Dagispersonalen hade snällt bett om att ingen skulle knäppa kort under sången eftersom det distraherar barnen. Men under sången så satte folk ÄNDÅ igång och filmade och knäppte kort så det såg ut som värsta papparazzi samlingen. *suck*

Iallafall så var det jättefint. Rasmus tyckte det va jätteroligt och tog i från tårna när han sjöng :)
Stolt mamma och pappa sträckte på oss :D Även mormor, morfar och farmor fanns på plats och tittade.
Efteråt var det ficka kaos kan man säga. Alla skulle ha kaffe och bulla samtidigt.
Ett jäkla spring, en vält kruka och en uppbrunnen servett senare satt alla på plats och fikade.

Vid 15.30 taget åkte alla hem till mig och vi åt lite pizza tillsammans och rundade av kvällen innan det var dags för mormor och morfar att åka hemmåt Kolbäck igen.
Rasmus var tröttare än tröttast och efter ett kapitel ur Karius och baktius somnade han som en stock.
(Även mamma somnade ungefär 1 timma) Vaknade och kände mig överkörd av ett tåg...
Vet inte varför men sen satt jag uppe och plågade mig själv till 23 taget innan jag anföll sängen. Konstigt nog... hade jag svårt att somna. FORTFARANDE...... less less....

Vaknade imorse av grym halsont... Nä.. bara å masa sig upp till en ny dag. Det är ju fredag iallafall.
Å underbara helg!!! Ler

                             

                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0