Kristin á la typiskt!

Jamen! Då har man gjort en schnygg grej igen.
Jag, Rasmus och Peter åkte till Norrtälje ikväll för att käka middag och bara umgås med min familj. Min mellersta bror bor där. Ditvägen gick jättebra, förutom att vi snurrade en sväng i Uppsala och åkte lite längre än väntat men vaddå...Vi blev kanske bara en 15 minuter sena.
Jättetrevlig dag och kväll med fika och mat. Ungarna busade gärnet och ljudnivån var på max.
Fick mig en rejäl bebisdos oxå. Lilla underbaraste Hannes. Äldsta brorsans 3 veckor gamla son. :)
HEEEEL underbar :D Peter var lite orolig där att jag skulle bli smittad ;)

När kl var strax efter 21 så bar det av hemmåt. En st jättetrött Rasmus och 1 st ganska så full Peter satte sig i bilen.
Mörkt som aldrig förr, regningt och blåsigt. Och på nått jäkla höger... jag vet inte hur... men helt plötsligt efter att ha kört i en 30 minuter så stod det Grisslehamn 1.7 mil på en skylt!!!  :| Men va fa.....!!!!!!!!!
Stannade till i en liten by... kommer inte ihåg vad den hette. Typ Emelsta eller nått... frågade på nån restaurant. Dom sa antingen åker ni tillbaka i 30 minuter. Eller så åker ni mot hallstavik. Ja... vi tänkte då inte åka tillbaka iallafall!!! Vägen till Hallstavik var nog den längsta i mitt liv. Det första vi skulle göra var att svänga av vid nån bro. Och den där bron..... ja den missade vi iallafall. VI va in på nån pygméliten grusväg å snurrade tills efter mycket panik och disskusion vi insåg att vi måste ju vända. Åkte tillbaka och hittade ingen bro... Vände igen och... jamen där va ju bron!! Hum... När vi till slut nådde Hallstavik efter 1 timma och 30 minuters körning så stod en skylt där till vänster: Norrtälje 3.8 mil!! Vi har alltså kört i 1½ timma och är inte längre från start än 3.8 mil!! ÅNGEST!!!! 
Jaja... inte mycket å göra.. vi svängde av höger och körde mot Gävle. Första skylten: Gävle 11.9 mil. *STOOOOR suck*  Vid 23:50 taget landade vi i Gävle. Jag kastade av Peter vid HB där han skulle möta upp  Asp och gänget och fortsatte själv hem till lyan med en trött Rasmus i halvkoma.
Tog en dusch och har precis tittat klart på American Pie. Nu ska jag oxå krypa ner i sängen och sussa.
Välförtjänt efter dagens äventyr.
Alltid ska det hända nått!! hehe

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Aspen

haha schmiiid :D mrs kartläsare. inte träffade jag peter heller :(

2007-12-02 @ 22:30:04
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Messerschmitter

Det borde i detta fall ha varit MR kartläsare eftersom jag hoppas att varken 5 årig Rasmus eller ganska så full Peter KÖRDE bilen...

2007-12-03 @ 10:46:27
Postat av: Eken

HAHAHAHA!!!

2007-12-03 @ 13:57:22
Postat av: Mirre

Jadu, Hallsta är juh mina trakter, du skulle släppt av Peter på stadshotellet där...mohaha =)

2007-12-03 @ 21:36:28
Postat av: BosseBus

Önska dej en GPS i julklapp, ha ha

2007-12-06 @ 10:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0