Beach, dancing queen, poliser och nakenbad i månskenet

Å SHIT vilken helg det här har varit. Den bästa på länge... eller så kanske det rent av va den HELT bästa :P För jag vet inte om jag någonsin skrattat så mycket på en och samma helg.
Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta denna underbara helg utan att det blir för mycket skrivet. Men jag ska försöka :)

FREDAG

Fredag kl 06.00 gav vi oss iväg mot Kapellskär för att ta färjan över till Åland. Asp, Peter, Petra och jag. Lyriska och toktaggade höll vi på att missa färjan pga... *harkel* mig.. Jag va lite trött så jag råkade sova hela vägen dit. Och jag va tydligen den enda som hittade dit. :P Ooooops sammanfattar jag DEN händelsen med. Men iallafall, över kom vi. Raka spåret till campingen som var underbar. Och iväg till Centercourt drog vi i rask takt.
SJUKT tryck däruppe. Massor av folk, hög och bra musik och skitbra matcher.
Helgens "snacks" blev dom supergoda munkarna dom hade nere i området. Inte så dyra heller. Typ 15 svenska kr för 1 st. Vi drog nog i oss några, iallafall Asp som åt två åt gången VARJE gång. :P
Vid 17 taget blev det Hesburgare och sen hem och börja festa. Denna kväll blev det Sigrids lilla spel vi körde. And off we go vid 23 tiden mot Arken som krogen kallades. That was the place to be hade vi hört. Ganska folktomt när vi anlände, men shipp shopp så var det SMOCKAT med folk.
Där stod vi och dansade i godan ro och helt plötsligt försvinner Petra iväg, suger tag i en stackars kille som står vi ett bord och släpar in honom på dansgolvet. Det visar sig att det är PEDRO!! PEDRO!! Hallååå!!! Vi såg ju honom spela idag. SHit shit shit!! Han och petra "went for a short walk" hehe... med lite tillbehör. haha
Kvällen slutade rätt tidigt för mig, peter och petra för vi var toktrötta, Asp dansade vidare och fick smeknamnet Dancing Queen. Han regerade ju faktiskt dansgolvet! hihi  Vi andra gick och köpte oss en liten kebab för 80 spänn!! sen gick vi hemmåt och somnade nästan på en gång. Väcktes när Asp ramlade in och drog med sig Petra ut för att titta på stjärnorna i stringstrosor och t-shirt. hehe

LÖRDAG

Vaknade lördag vid 9 av att det tittade in en st Petra med stooora vakna ögon. Upp och hoppa det är morron nuuuu!! *SUCK*
Vi masade oss upp och drog iväg till Centercourt. Denna dag var det ÄNNU mer folk. Slutsålt och VÄRSTA draget! Pedro och Harley spelade semifinal och vann! Tror ni vi hejjade liiiite då!! Pedro var ju våran polare nu. haha
Hem vid 17 taget igen och började grejja. Killarna skulle handla mat men fick köra runt hela ön för att hitta ett öppet matställe. hihi
Under tiden låg vi och sov och smockade i oss en burk med kräftstjärtar. MUMS!!
Sen spelade vi lite beach men jag och Petra gick hem tidigare för att göra oss iordning. Killarna spelade till kanske 22 tiden.
Oj.. det hände så mycket så jag vet inte vad... Denna kväll ramlade Asp ur husvagnen, Peter gjorde en fotbollstackling på asp så han höll på att göra en ny ingång till husvagnen. Vi dansade till 4 på morgonen och på vägen lekte Asp känguru för han hoppade över allt och alla. Sickoooo!!
Denna kväll klädde Peter av sig naken MITT på vägen för han tyckte det var lika bra att klä av sig på en gång. Vi skulle ju nakenbada typ 1 kilometer fram.. so why not!! :P
Det vi inte visste var att 100 meter fram stod det två poliser och hade alkokontroll. OOOPPS!! Vi försökte täcka honom men såg att dom gick emot oss. Så Peter sprang ner i skogen och skyndade klä på sig medan vi stod och småpratade lite med poliserna. Vi frågade lite fint "jaha, här står ni. Och vad gör ni här då?" Dom såg allmänt less ut och sa att dom hade alkokontroll. Jaha.. men ni kan ta på oss! Men det tyckte dom va en mindre bra idé... ahapp.. okej då. Men ha en trevlig kväll då! sa vi kl 4 på morronen och knallade vidare.
Mot campingen där vi mötte en otrevlig vakt som förbjöd oss att gå ner och nattbada. mm sure tyckte vi. Klädde av oss nakna och smög (tyckte vi) ner och näckbadade iallafall. Kaaaaaallt!!!

SÖNDAG

Petra höll sig från att väcka oss den här morgonen. Hon la sin överenergi på chips, cola och en bok istället. :P
Så vi fick väl sova till 11 iallafall. Sen var det bara att börja städa husvagnen och packa ihop.
Iväg till centercourt för att kolla på bronsmatchen och finalen. GRYMT!! är det enda ordet jag får fram. Och vi var där!! SJUUUUKT!!
Trötta bar det iväg till båten där vi mest satt som 4 lik och stirrade rakt fram. Jag var för trött för att handla nått i taxfreen oxå. ORKA! Övertrött och skrattade åt typ allt som hände och sades... Somnade så fort bilen började rulla hemmåt Gävle. Har aldrig varit så skönt att lägga sig i en säng. Somnade som stockar och sov hela natten.

MÅNDAG

Ett ord: SLEEETEEEEEN!!!!
Och ett ord till dig Petra:  SOV!!!

Hem till sängen!

Over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0