Jag önskar jag hade en AV och PÅ knapp...

Hade tänkt jag skulle komma isäng tidigt igår eftersom jag skulle jobba idag. Men icke... ångesten höll mig vaken så jag sov dåligt som vanligt. Sen kom Rasmus in och väckte mig kl 6 imorse. Aptrött.... *suck*
Känner mig inte som någon bra mamma just nu. Mår bara dåligt och har ångest hela dagarna och nätterna.
Har tankarna någon annanstans och kan inte förmå mig att koncentera mig på något. Hur gärna jag än vill och vet att jag borde. Jag vet inte vad jag ska göra....

Det var rätt skönt att jobba idag iallafall. Fick jag tänka på något annat för en stund ändå.
När Hasse sa att jag kunde åka hem var det nästan så jag ville gråta. Nej... inte hem.. Där tänker jag så mycket.
Direkt när jag kom hem så bytte jag om och åkte iväg och sprang 3 km. Jätteskönt, man mår så bra för en stund.
Hem och duscha och slumrade en stund i soffan efteråt.
Men vaknade med fruktansvärd ångest.  Känslan går inte att beskriva. Det är som en stor klump i bröstet och man mår illa. Svårt att andas...  Och man vet inte vad man ska göra för att det ska försvinna eller lugna ner sig.
Fan va drygt det är med dessa känslor. Jag önskar jag hade en AV och PÅ knapp. Det hade varit enklare...

Efter en stund kom Rasmus. Och nu sitter jag här och vet inte vart jag ska ta vägen riktigt.... Han är helt underbar min son. Och jag önskar så innerligt att jag kunde vara en bra mamma och koncentera mig på det mest underbara jag har i mitt liv. Varför klarar jag inte av det?! Jag vill bara gråta och försvinna. Vill att dagarna ska gå fort så att jag kanske kan få må bra snart igen.

Sen fick jag höra att tjejerna ska gå ut ikväll. *suck* avis... det skulle jag behöva. Få tänka på något annat. Men samtidigt har jag ingen lust att träffa på Fredrik ute och se honom hålla på med andra tjejer. Kan bara inte plåga mig på det sättet. Om någon ser något, berätta det inte ikväll...  Isåfall imorrn.

Det finns en endaste positiv sak med det här. Att man går ner i vikt. Kanske kanske man kan se lite läcker ut till beachen i sommar.

Nä.. Ska nog pimpla lite rödvin hemma i min ensamhet... Kanske lättar på det onda lite lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0